Ta dig!



Fyfan vad arg jag blev när jag såg denna kommentaren! Kändes verkligen som en pik mot mig och många andra! Sjölins är en sjuukt bra skola ska ni som inte går där veta. Det trodde jag verkligen inte innan, men nu när jag går där, gaash i love it! Ingenting är patetiskt, ingenting. Det är bara att fatta det lilla du. En killkompis till mig som går i Naturklassen på Sjölins nu gick ut med hela 285 poäng och hade Sjölins natur som första hands val, då det var denna skolan HAN ville gå på, som passade honom perfekt, alla vill olika.
Och med tanke på att Sams naturintagningspoäng är 285 poäng så valde han ändå inte det.Helt enkelt var Sam nog inte hans grej, hela grejen med Samskolan som han har berättat förstår jag precis, med tanke på att jag själv gått där och gillar Sjölins såå mycket mer. Häromdagen fick jag panik när jag mötte Samskolans folk, det blev för mycket för mig.För Sjölins är liksom så... så avslappnat så jag trivs dunderbra där, men när jag mötte Sam så blev det de vanliga kalla blickarna och allt annat jobbigt. Och det fattade han redan innan han sökte in.Många av mina kompisar hade skyyhöga poäng och valde Sjölins som förstahands val. Man väljer precis det man vill, det man känner för. Sen finns det säkert dem som inte kommer in på Sam/andra skolor som då väljer Sjölins som har lägre intagningspoäng men det ligger inget patetiskt i det hela. 

Min lärare sa till oss i klassen förra veckan, 'Många tycker och tror att Sjölins är en slapp skola och som aldrig har prov, och där kan jag säga till er alla att ni har fel, fel, fel!!! Går man på Sjölins får man vara beredd på att det är mycket eget ansvar, här har vi casemetodiken där man ibland har en dag på sig att göra klart ett casearbete som sedan skall lämnas in/redovisas, klarar man inte av sånt, då är detta nog ingen skola för er. Och självklart har vi prov, nästintill hela tiden - dock kallar vi det inte prov, men allt man gör i skolan är prov' Så kom inte och säg att det är patetiskt att man väljer Sjölins för att man inte kommer in på Sam, för Sjölins är ingen dålig skola, utan en skitbra skola då det t.ex är universitetsförberedande den är mångas förstahandsval.TACK

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skit bra sagt!!!! Väldigt sant och fattar precis vad du menar med att man inte orkar med allt på Sam!!! Älskar din blogg

Svar: pusssss
vanessawilsons.blogg.se

2013-09-16 @ 21:18:02
Postat av: lisa

ååh vad bra sagt Vanessa!
Sjölins är skitbra, och var även mitt förstahandsval!
sjöllan for life!

2013-09-16 @ 21:27:13
Postat av: Anonym

Ååh detta gav mig en helt annan syn på sjöllan, hade också hört att den var slapp innan men ett par vänner berättade att den inte alls var det. Dock berättade dem inte så detaljerat så jag kände fortfarande att jag ville ha Sam som förstahandsval. Men nu när du verkligen förklarar känns det mycket enklare! Dock vet jag inte vilken jag ska välja, vilken rekommenderar du? Tidigare skrev du ju att du älskade Sam rekommenderar du den fortfarande eller är det bara Sjölins? Jag vet inte riktigt om case passar mig för jag vill ha mer förberedande för universitetet..
svara jättejättejätte gärna!!

2013-09-16 @ 23:03:03
Postat av: Anonym

Vad menar du med att du fick panik och att dem gav dig kalla blickar? kan inte du förklara mer, för det är rätt intressant:))

2013-09-16 @ 23:12:13
Postat av: Anonym

Är du inte vän med Julia M längre? :(

2013-09-17 @ 21:37:21
Postat av: Anonym

jag har också hört att Sjölins är skolan man väljer när man inte kommer in på Sam då flera bekanta till mig gjort det men jag går på en helt annan skola så jag vet liksom ingenting :) det är väl bara rykten antagligen. Men en före detta vän till mig går på sam (han bytte dit) och han är väl inte direkt "typiska sam-eleven" med massa dyra kläder osv utan han är minst sagt speciell och han kör sitt egna race men han tycker att sam är otroligt snobbig, dvs alla klankar ner på honom för att han inte klär sig som alla andra. sånt är ju bara trist och tråkigt!

2013-09-18 @ 13:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0