Best makeup

Här är mina topp 3 tips tills er inom kosmetik, sånt jag b.la använder/användt/hört om. Sånt som är bra för hyn samt ger en snygg och fräsch look.
Bare Minerals: använder
Jag använder just nu Bareminerals ID smink sen några veckor tillbaka. La ner ELFs smink helt och hållet, de kändes för copycat om ni förstår vad jag menar, vet inte ens om det var bra för just min hy? Jaja, jag använder mig iallafall utav ett foundation-puder som heter Fairly light NO.10 MATTE som jag alltid har som en grund över min primer som jag lägger i hela ansiktet. Sedan har jag också ett bronzingpowder från BM vilket heter Faux tan som jag använder till att framhäva kindbenen, duttar även på det på pannbenet, näsryggen och hakan. 
Too Faced: hört talas om
Detta märke har jag sett lite till och från på olika bloggares sminkvideos och jag vill verkligen ha ett eget. Vill ha bronzingpowdret jag sett de använda, ser så himla snyggt och fräsch på när det väl sitter på plats och själva förpackningen är ju skitsnygg haha.. Detta puder är skonsamt mot hyn och ger även en fräsch solbränd makeup look, har jag hört.....
Benefit, Hoola: hört talas om/prövat
Benefits kosmetik är något jag hört talas om länge och även provat då en del kompisar äger deras populära bronzing powder samt rouge. De populära bronzingpowdret heter Hoola (ni ser det en bild ovan) och är det bästa brunpudret som finns. Man får en neutral och snygg look och med hjälp av en grym borste kan man få det på bästa sett. Finner inte ens ord för hur mycket jag älskar detta pudret (sök på youtube - benefit hoola makeup tutorial, mmmm i like). Nästa gång jag är i Stockholm/Danmark skall jag köpa detta inne på Sephora, annars beställer jag hem det. Rouget skall också vara grymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0