5 vägar till en bättre blogg:

1. Ha en snygg design - Designen är nog det viktigaste med hela bloggen. Se till att ha en fräsch och tillfångad design. Det är ju trots allt läsarnas första intryck utav din blogg och har man en tråkig design blir det lätt att läsarna tappar intresset för bloggen då den är grå och trist att komma in på. Jag själv måste tänka på denna punkten och ta tag i min design, har väldigt nice planer, hehe.
 
2. Ta bra bilder - En blogg med bra bilder är något jag älskar. Förstod inte vad jag själv höll på med på min nattstad blogg, mobilbilder hit och dit. Usch, inte bra. Känner verkligen själv hur mycket roligare det blir att kolla in på min blogg då jag har vältagna bilder med en bra kamera. Så tänk på det, bra bilder drar till sig läsare.
 
3. Var ingen copycat, var dig själv - Visst, klart man kan få inspiration utav de andra bloggarna. Men ingen gillar en copycat. Går man in på sin blogg och sen in på en annans och ser att dem är twins är ingen rolig syn. Jag brukar oftast fråga de bloggar jag läser på Facebook osv om det är okej om jag lägger upp samma bild som de la upp osv osv.. då får man oftast också en bättre bild utav läsaren, att den frågar om lov osv, då blir allt så mycket mer självklart. Få inspiration utav andra kan alla få, men va ingen copycat!
 
4. Blogga om något intressant - Att gå in på en blogg som bara bloggar om deras vardag och kanske outfit bilder är inget roligt alls, lite Kenza över det hela som göra likadana inlägg varje dag.. Börja istället tipsa dina läsare om olika bra saker, visa snygga outfits du bär, ditt senaste köp, argumentationer kring saker du undrar över, videoinlägg, resor osv. Det drar till dig allt fler läsare och gör hela bloggen rolig i sig.
 
5. Visa vad just DU går för - Som jag berättade tidigare så är det inget roligt med en copycat, någon som gör allt som den andre gör, det blir aldrig kul. Så varför inte inspirera dig själv? Visa alla andra vad just DU går för, kom på egna bra inlägg - något som ingen annan tidigare bloggat/skrivit om, något som väcker stort intresse hos alla dina läsare där ute, något som får din blogg att spridas, något som ger din blogg ett gott uttryck. Kom på egna nya tips, snygga collage m.m. Sånt är alltid roligt och går alltid hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

förlåt men du gör exakt likadana inlägg som alexandra pallvid, sluta med de!! de är exakt samma stuk på inläggen

Svar: HAHAHAHAHHAHAHAHHA JAG DÖR
vanessawilsons.blogg.se

2013-09-09 @ 20:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0