Varför jag vill bort - Los Canarios

Regnet
Jag vill först och främst bort från regnet. Är redan trött på det trots att det då och då kan vara mysigt, beroende på vad man gör och hur ens humör är.. Men nu, vill jag se sol varje dag, och bara njuta. Inget. Mer. Regn!
 
Göteborg
Jag vill även bort från Göteborg, från mitt hem. Vill bort. Vilket jag nu skall. Vill se nya platser och ställen (trots att det är tredje gången för mig i Kanarieöarna). Jag vill ligga dagarna in och dagarna ut på en strand med hög musik i öronen och låta solen nudda min kropp med värme, vill äta sena, goda middagar med min familj och bara prata om hur bra man har det för stunden. Vill bort från Göteborg, en vecka för mig är perfekt!
 
Kylan
Sist men inte minst, vill jag verkligen bort från kylan vi fått på besök här hemma. Har inte köpt mig en vinterjacka än så hatar att gå till bussen på morgonen eller gå ut med hunden på kvällen, för det är så himla kallt då. Vill verkligen till värmen nu, ta bort det gråa och kalla och byta ut det mot det varma och ljusa. Det bästa som finns är att resa på solsemester under de mörka och kalla tiderna vi har här
Havet/Poolen
Men nu äntligen skall jag i 7 dagar få se klarblått vatten med vita snäckor på bottnen, jag skall få ta ett morgondopp i poolen efter en timmes träning på hotellets gym. Jag skall få ligga på stranden hur länge jag vill under dagarna, utan att behöva passa någon tid och bara få njuta och få färg med en kall läsk i handen och hög musik spelandes i öronen. Jag skall bada och bara älska nuet.
 
Sola
Jag skall nu få ligga på en vit sandstrand med solen i ryggen. Jag skall gräva ner fötterna i stranden och få behöva springa in snabbt i havet för att sanden bränner minna fötter, jag skall ta härliga och minnesvärda bilder och verkligen fatta att jag ligger på en strand och veta att jag har fleera dagar kvar. 
 
God mat
Till frukost, lunch och middag i 7 dagar skall jag få fräsch mat i magen. Till frukost kommer det bli en massa frukt, till lunch en fräsch sallad och till middagen en köttbit med lite sallad vid sidan och en kall dricka. Jag skall äta mat som inte går att laga här hemma och jag skall njuta vid varje tugga. Shit, nu blev jag hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0