Vad kan man göra under höstlovet?

Bio/filmkväll
Nu under höstdagarna är det verkligen perfekt att åka in till stan med sin pojkvän/kompis och gå på bio. Hur mysigt som helst. Själv älskar jag det. Jag brukar oftast gå på bio i myskläder, då får man mer känsla för det typ haha. Men detta är verkligen ett megatips för er som är uttråkade nu under höstlovet.
 
Fika/Shopping
Om man inte är den typen som brukar vilja gå på bio så kan man ändå vara i stan. Sätta sig på något mysigt café och ta en fika och bara praaaata med sina vänner/pojkvän. Sen, om vädret tillåter kan man även springa in i lite olika butiker och hoppas på att fynda något fint. Men fika är verkligen perfekt nu under de ruggiga dagarna!
 
Träna
Visst är det aldrig fel att träna? Själv älskar jag det och känner att jag har kommit igång mer med det nu än tidigare. Men då en utav höstlovets dagar bjuder på dåligt väder - varför inte ta bussen till gymmet och släppa all energi där? Sedan komma hem och ta en kopp te och sätta sig i soffan, det är ju en underbar känsla. Styr upp ett schema, t.ex de dagar du skall köra kondition, styrka osv. Det gör alltid jag och då blir man mer motiverad, så att man inte bara går runt på gymmet och funderar över vad man skall göra osv.. 
 
Miniresa
Ni, som inte skall resa iväg på storstadssemester/solsemester kan ju faktiskt boka en tågbiljett till t.ex Stockholm/Danmark över dagen eller över en natt. Sådana spontana grejer går alltid hem, ta med dig din mamma, eller ditt äldre syskon och ha en heldag - bara ni. Fika, shoppa, gå runt, och ha bara en stund för er själva! Det är ju trots allt lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0