Recension: HUNGERGAMES 2 - CATCHING FIRE

Igår efter att jag och Ida hängt i stan så gick vi på bio. Vi planerade detta i tisdags då vi även bokade biljetterna, har inte varit på bio på jätte länge så det var hur kul och mysigt som helst. 

Vi såg iallafall Hunger Games andra film, Catching Fire som var huur bra som helst. Det var även premiär igår när vi såg den vilket gjorde det hela lite roligare! Har dock inte sätt 1:an än men skall ta och göra det snart, dock fattade man hela filmen ändå. Sjukt bra handling och bra skådespelare!
Såhär beskrivs filmen på SF:
Katniss trodde att en vinst i Hungerspelen var lika med framgång, lycka och berömmelse, men istället skulle det bara leda till fruktan. Huvudstaden är inte nöjd med henne. Hennes prestationer på arenan har gjutit mod i rebellstyrkorna - och i takt med att upproret växer sig starkare, ökar också riskerna för Katniss och de hon älskar - inklusive Gale och Peeta som slåss om hennes gunst. Varje val hon gör får ödesdigra konsekvenser. Och det är då huvudstaden blottar sin slutgiltiga fälla.
 
Utav mig får denna film 5 utav 5 stjärnor. Oavsett om jag inte hade sett den första filmen tidigare så hängde man med väldigt bra i denna. Som jag tidigare nämnde så var det bra skådespelare med, b.la min favorit Liam Hemsworth som även spelar Will i The Last Song. Tycker verkligen ni borde se denna film på bio, så in och boka biljetter nu!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0